Když klapne prodej, ještě není vyhráno. Pro firmu jsou mnohem důležitější loajální zákazníci, kteří nakupují opakovaně. Nevěříte? Podle statistik může cca 15 % nárůst stálé klientely zvýšit počet obchodních příležitostí až o 75 %. Odpovědi na otázku, jak si zákazníky udržet a neposlat je nevědomky ke konkurenci, najdete v tomto článku.
1) Dopřejte zákazníkům komfort
Většina zákazníků kupodivu nepreferuje nejnižší cenu, ale vybírá si na základě míry pohodlnosti servisu. Snažte se jim proto všechny dílčí procesy zjednodušit a průběžně je žádejte o zpětnou vazbu. Nákup a stejně tak kontaktování zákaznického servisu by měly být příjemné, jinak napříště vyzkouší orientaci na komfort u konkurence.
2) Zahrnujte uživatele užitečným obsahem
Lidé se rádi obracejí na odborníky. Ukažte jim, že se ve „svém“ oboru vyznáte lépe než konkurence a vytvářejte obsah, který bude pro uživatele opravdu užitečný. Hodnotné tipy, rady a doporučení můžete publikovat na vlastním blogu nebo na sociálních sítích.
3) Personalizujte
Buďte osobní, zákazníci váš přístup náležitě ocení. Jak? Možností, jak posunout anonymní vztah do osobní roviny, se nabízí víc než dost. Využívejte sociální sítě a aktivně odpovídejte na dotazy. Jména zákazníků pak nezapomeňte používat například při uvítání po přihlášení do aplikace. A také v e-mailingu – s tím vám pomůže inteligentní CRM systém.
Dobrou volbou je Outlook CRM eWay-CRM. Disponuje marketingovým modulem s profi e-mailingovým řešením, které umožňuje personalizaci oslovení.
4) Učte se od nespokojených zákazníků
Ačkoliv si to teď možná nemyslíte, nespokojení jedinci mohou vaše podnikání posunout kupředu mnohem více než ti, kteří na vás pějí ódy. Pomůžou vám odhalit kritické nedostatky, kvůli kterým byste mohli v budoucnu přijít o spoustu klíčových zákazníků.
A ještě něco – když se nespokojenému zákazníkovi omluvíte a přijmete zodpovědnost za chybu, pravděpodobně negativní komentář stáhne a vaše služby opět využije.