Firmy jsou závislé na svých ziscích a na celkovém obratu. Existuje mnoho metod firemního marketingu, jejichž hlavním cílem je jediné, a sice tento obrat zvýšit. Jednou z možných variant je věrnostní program a s ním spojeny plastové karty, z nichž se může stát vskutku efektivní marketingový nástroj.
Jak tedy s pomocí těchto plastových karet maximalizovat firemní zisky? Uveďme si zde pár tipů, díky nimž se podnikateli plastové karty opravdu vyplatí.
Využití čárového kódu pro odměňování
V současné době mají obchodníci již téměř v každé prodejně čtečky čárových kódů. Ty samozřejmě využívají k přečtení zboží při placení. Toto čtecí zařízení lze však využít také pro přečtení čárového kódu věrnostní karty a následně k evidenci zákazníka. Sofistikovanější pokladní systémy mají věrnostní program zakomponován přímo ve svém softwaru a tak např. je možné zákazníkovi při placení ihned načíst body a při určitém množství nasbíraných bodů, nabídnout slevu. Zákazník už ví, že bude-li pravidelně nakupovat u vás, vždy se mu to vyplatí a vám se tímto odměňováním zvednou tržby.
Postačí číselná řada i magnetický proužek
V provozovnách, kde se čtečka čárového kódu nepoužívá, stejně dobře poslouží číselná řada. Plastová karta je pouze nositelem identifikačního prvku (čísla nebo čárového kódu), tedy celá evidence spolu s obraty se vede v pokladně (pokladním systému). Stejně dobře lze využít také čtečky magnetických proužků, v případě, že na kartě takový proužek bude.
Věrnostní karty
Mezi plastovými kartami se věrnostní karty řadí k těm nejvíce oblíbeným a využívaným. Není žádným tajemstvím, že dokáží velice zásadně zvednout zisky společností a obchodních řetězců. Proč tomu tak je? Zákazníkům totiž lichotí, když jsou členy klubu nebo vybrané skupiny lidí a to ani nehovoříme o tom, že jim členství přináší různě benefity. Nebojte se zavést věrnostní karty, ustálíte a následně rozšíříte okruh svých abonentů a tím i firemní obrat. V takovém konkurenčním prostředí, v jakém se dnes nacházíme, je věrnostní program takřka nezbytností. Kdo se nesnaží udržet si své klienty, vynakládá spoustu času a energie na získávání nových, které si stejně neudrží, protože nebudou motivováni se vrátit.
Zisky z věrnostního systému
Plastové karty přímo souvisí se zvýšením zisků a to jak v obchodech, tak ve službách. Za předpokladu správného zacházení, vám tento malý sympatický nástroj, který je zároveň nosičem reklamy vašeho podniku, zajistí jisté obraty a pravidelné tržby. Při předání věrnostní karty svému zákazníkovi, by mělo vždy dojít k principu získání jeho kontaktních údajů, především emailu. Díky němu pak budete mít možnost zákazníka motivovat k dalším nákupům. A co víc! Zacílíte-li přesně na určitý druh zboží, které u vás rád nakupuje, bude velmi potěšen vašim zájmem o jeho potřeby. V takovém rozpoložení potom může nakoupit i další produkty, které třeba v danou chvíli nemusí tolik potřebovat.